Belevende innovatieve communicatie rondom de coronacrisis in Zuyderland

[ LIVE ] Een kijkje in de keuken van de winnende Galjaardprijs 2021

Het project ‘Belevende innovatieve communicatie rondom de coronacrisis in Zuyderland’ heeft de Galjaardprijs 2021 gewonnen.

Met dit project koos medisch centrum Zuyderland voor authentieke en persoonlijke communicatie over de impact van de coronacrisis. Het publiek was het daarmee eens: 28,3 procent van de publieksstemmen was voor het project van Zuyderland. 3194 mensen brachten hun stem uit. De prijs wordt toegekend aan het meest innovatieve, impactvolle en inspirerende communicatieproject uit het publieke domein. Het is de tweede maal in vier jaar tijd dat Zuyderland zowel Galjaardprijs heeft gewonnen alsook de publieksprijs. Uniek in Nederland.

Het juryrapport

“Het communicatieteam is klein, maar heeft een grote prestatie neergezet. Niet alleen door kwalitatief mooie producten is Zuyderland een voorbeeld, zeker ook door hoe communicatie gepositioneerd werd. Bestuur en zorgmedewerkers werden in razend drukke tijden overtuigd van de noodzaak authentiek en veel, heel veel te communiceren. Dat heeft Zuyderland op een intense en open manier gedaan. Met lef, creativiteit en alles in eigen beheer. Hoewel een teamprestatie van het hele team afhangt, is de enthousiasmerende en visionaire rol van manager Stef Petit niet te onderschatten. Zuyderland heeft laten zien dat communicatie verschil kan maken en dat dit ook geldt voor leiders.”

Inspiratie voor vakgenoten 

Stef Petit en zijn team nemen ons mee in deze grote prestatie. Met dit project is Zuyderland een inspirerend voorbeeld voor vakgenoten, zeker ook hoe de communicatie gepositioneerd werd.

“Met weinig mensen en nauwelijks budget werd een imposante hoeveelheid communicatieproducten gerealiseerd. Daarbij is impact bewerkstelligd door een groot bereik, een autoriteitspositie in de regio te verkrijgen en bij te dragen aan het teamgevoel binnen het ziekenhuis door betrokken en persoonlijke interne communicatie. Na de eerste beelden uit Italië heeft Zuyderland een communicatiecrisisplan gemaakt. Iedere dag een video-update vanuit het management en dagelijks een tv-programma met L1 (regionale omroep), waren een paar van de zichtbare uitingen. Bestuur en zorgmedewerkers hebben een open en authentieke manier gecommuniceerd. Met deze innovatieve vorm van crisiscommunicatie heeft Zuyderland laten zien dat communicatie verschil kan maken”, aldus juryvoorzitter Friso Fennema.

  • 17.30 inloop en hapje eten
  • 18.00 start bijeenkomst
  • 19.30 uur afronding en start borrel
  • 20.30 uur einde bijeenkomst

Coronaregels

Uiteraard volgen we de geldende veiligheidsregels. Vergeet dus niet een mondkapje op te doen.


Je kunt je niet meer aanmelden voor dit evenement

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* indicates required