Content management...

Was je er gisteravond bij?

Was je er gisteravond bij? De bijeenkomst over content management.
We waren zelf niet tevreden over het inhoudelijke niveau; dit is natuurlijk niet het niveau dat we als Communicatienetwerk Limburg nastreven. En we stonden daarin niet alleen, beluisterden we in enkele gesprekjes achteraf.

Die gesprekken na afloop waren overigens zeer geanimeerd en ook zeer inhoudelijk; we hebben, zo blijkt maar weer, met elkaar en individueel een enorme hoeveelheid kennis en ervaring én we willen voortdurend leren en geïnspireerd worden.
Daarom een aanbod/vraag.

Heb je behoefte om en petit comité het onderwerp content management uit te diepen? Laat ons dat per mail weten en we organiseren het!
 
Alvast bedankt voor je reactie!

De programmaraad

 

Uit onze aantekeningen:

Het doel van content management is om bereik te krijgen, zoveel mogelijk.
Dat betekent dat je content aantrekkelijk moet zijn voor je doelgroep; ze moeten erdoor geïnspireerd worden.
Om hen naar de content toe te trekken gebruik je emotie, een aanbod (tips) en een vraag als waarom, hoe etc.
Als je eenmaal de aandacht hebt, kun je het volgende doen:
  • Kies voor een kwetsbare opstelling door in gesprek te gaan met je omgeving. Dat daagt uit om meer van jezelf (= je organisatie) te laten zien. Niet alle bestuurders kunnen dat – het vraagt gevoel voor humor en zelfrelativering.
  • Niet alleen aandacht geven aan kennis en houding maar ook het gedrag beïnvloeden en werken aan gedragsverandering (nudging en sociale druk organiseren zoals bij de Bob-campagne)
  • Aan de slag gaan met de complexiteit. Hier kan wrijving ontstaan tussen wat er qua content nodig lijkt en wat de communicatie-afdeling over de kernboodschap kan/wil/moet uitdragen
  • Ga er niet van uit dat je lezer ‘het’ al weet
  • Gebruik de organisatie als medium 
  • Werk met persona’s / ijkpersonen
  • Rocco pleit voor een benadering alsof je content maakt voor een magazine.

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* indicates required