Wat beweegt er in ons vakgebied?
Trends en ontwikkelingen in de communicatiewereld
Donderdag 21 november is Gert Koot onze gast. Hij is een deskundige wat betreft ontwikkelingen en bewegingen in de wereld van de communicatie. We zijn te gast in de sensationeel mooi gerestaureerde Sint Andrieskapel in Maastricht.
Gert Koot is ruim 20 jaar werkzaam geweest bij verschillende reclameadviesbureaus. Van thematische- tot actiemarketing-bureaus. Na deze periode is hij in 1999 begonnen als marketing directeur bij een internet joint venture van Endemol en SBS Broadcasting om daarna bij SBS Broadcasting de afdeling Multi Media Concepten op te zetten. Vanaf medio 2004 heeft hij zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Vanuit dit bureau adviseert hij organisaties (publiek en privaat) over de mogelijkheden van nieuwe media en de convergentie van content en commercie.
Als believer van de nieuwe regels in het marketing en marketingcommunicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en ‘wake-up calls’ bij organisaties in zowel de profit als de non-profit. Gedreven door de technologische ontwikkelingen gelooft hij steeds meer in de vicieuze cirkel van vertrouwen en aandacht als basis voor een succesvolle toekomst voor het vakgebied.
Naast consultant is hij ook docent op de terreinen van nieuwe media, branded entertainment, en social media bij de Stichting Reclame Marketing (SRM) in Amsterdam. Hij is co-auteur van het in 2018 verschenen boek ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen‘.