Hoe werkt vloggen precies en hoe kun je dit voor communicatie inzetten

To vlog or not to vlog

‘Duizend euro voor een miljoen views: zo verdienen jonge YouTubers hun geld’, kopt De Ondernemer.nl op 10 januari 2018. Vloggen en Youtuben: is het een hype of een blijvertje? Hoe werkt het precies en hoe kunnen wij als communicatieprofessionals het inzetten?

Deze bijeenkomst gaat over Het wat, waarom en hoe van succesvol vloggen’. Zeggen dat vlog een hype is, is zo 2016! vindt onze gast. Maar hoe maak je de professionele afweging of vloggen / een vlogger voor jouw organisatie zinvol ingezet kan worden?

Een debat over vloggen is niet het doel van de avond maar discussies over dit bijzondere communicatiemiddel zijn uiteraard niet te vermijden.

Gastspreker Marjon Franssen

Gastspreker is Marjon Franssen van Mamatothemax, een succesvolle vlogger met bijna 6500 vaste abonnees op youtube.

Gastspreker Theo Bovens

Onze andere geëerde gast is eveneens ervaringsdeskundige: Gouverneur van de Provincie Limburg, Theo Bovens!

Gespreksleider Servé Hermans

Servé Hermans, artistiek leider van Toneelgroep Maastricht is de gespreksleider. Het onderwerp is ook voor hem meer dan actueel.

Vragen waar we een antwoord op zoeken

  • Wat maakt vloggen tot vloggen? Wat is het verschil met een filmpje? Wat maakt de vlog tot een heel eigen medium? Wat is dat voor wereld, de wereld van de vlogger en zijn/haar volger
  • Wat zijn de succesfactoren van een goede vlogger? Wat is het verdienmodel?
  • Hoe zou je het kunnen inzetten voor jouw organisatie?

Inspiratie

www.lubbersdejong.nl

schoolactie.hema.nl

www.natuurmonumenten.nl

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

* indicates required