Content management: de essentie

Rocco Mooij. Het nieuwe elixer van ijzersterke content

Ooit kon je als communicatiespecialist rustig nadenken over je centrale boodschap. Je maakte een plan, stemde het af met de directie en volgde je planning. Lekker gestructureerd zenden.
Alles veranderde en het draait steeds meer om de ontvanger. Snel reageren, emoties tonen en een band opbouwen, coalities creëren, kwetsbaarheid tonen, humor, issues … Het zijn slechts enkele ingrediënten van het nieuwe elixer van de ijzersterke content.

Rocco Mooij

Niemand minder dan Rocco Mooij deelt op 26 maart, speciaal voor ons netwerk, de beproefde ‘contentrecepten’ van o.a. NS, Coca Cola en APG (en ABP). Hij weet wat werkt en wat niet. Met 15 jaar hoofdredacteurschap van het vakblad Communicatie en adviseurschap zat en zit hij ‘erbovenop’.

Content en de top

Maar met goede content alleen kom je er niet. Deel twee van de avond gaat over de wisselwerking tussen content en de top van een organisatie. Hoe krijg je draagvlak voor een strategie die in de ogen van een directie risicovol is? Hoe bouw je aan vertrouwen? Welke kennis hebben we hierover in Limburg? Dit wisselen we uit. Je neemt niet alleen veel nieuwe ideeën mee naar huis, maar leert ook je communicatiecollega’s op een mooie manier kennen.

Aanmelden kan nog tot en met 21 maart.

Rocco Mooij, zelfstandig ondernemer, was jarenlang hoofdredacteur van het blad Communicatie en Communicatieonline. De afgelopen drie jaar was hij als algemeen hoofdredacteur bij Adfogroep verantwoordelijk voor de integratie van de drie (online) titels Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. Hij is vanaf de start inhoudelijk verantwoordelijk voor het jaarlijkse Communicatiecongres. Naast zijn journalistieke werk, is hij actief als moderator, speechwriter, mediatrainer en helpt hij organisaties om de kwaliteit van hun redactionele content te verbeteren.

(foto: Rocco Mooij – Adformatie)

Je bent welkom om 17.30 uur, rond 20.15 uur ronden we de avond af met een drankje en een uurtje gezellig napraten.


Je kunt je niet meer aanmelden voor dit evenement

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* indicates required